середу, 4 березня 2015 р.

Сценарій літературно-краєзнавчого квесту

Квест – це гра-випробування ерудованості, начитаності та уміння змагатися у команді.
Учасники квесту реєструються, отримують бейджі з номером та іменем, діляться на 2 команди порівно. Разом з координаторами вирушають на старт, де отримують пакет із необхідними для виконання завдань речами, мапу квестової зони із відміченими пунктами-зупинками.
Примітка. Обидві команди проходять ті ж самі пункти, але йдуть до них різними маршрутами, зустрічаючись лише на старті та на фініші.

Старт. Організатор зачитує правила квесту, пояснює організаційні моменти, урочисто оголошує старт квесту.
І зупинка. «Очаківські ворота».
Учасників зустрічає агент-краєзнавець, розповідає історію заснування міста Херсона (5 хв.), ставить команді 1 запитання, «ціна» якого – 10 балів.
Гравці отримують завдання від координатора – запитання 2-х рівнів складності (індивідуальний залік). За кожну правильну відповідь учасники отримують бонусні картки із зображенням Катериненського собору – підказка, куди йти далі.

Запитання І рівня (легкі, 5 балів).
1. За чиїм указом було збудовано Херсон? (Катерина ІІ).
2. Хто вважається засновником Херсона? (Григорій Потьомкін).
3. Який музей досліджує і зберігає історію Херсона? (Херсонський обласний краєзнавчий музей).
4. Херсону виповнився 231 рік, а скільки років Херсонському морському порту? (231, бо Херсон і будувався як морський порт).
5. Який знаменитий англійський лікар-філантроп рятував херсонців від епідемії чуми у кінці 18 ст.? (Джон Говард).
Запитання ІІ рівня (складні, 10 балів).
1. Ви бачите найбільший у Херсоні кіноконцертний зал «Ювілейний», збудований у 1970 р. На честь якої події його так назвали? (100-річчя від дня народження            В.І. Леніна).
2. Як називалася фортеця, військове укріплення, з якого починався Херсон? (Олександр-Шанц).
3. Яку назву мав перший корабель, збудований у Херсоні і спущений на воду 26 травня 1779 р.? («Слава Катерині»).
4. «Спасителю рода человеческого Екатерина ІІ посвящает». На якій споруді красується цей напис? (Катериненський собор).

Літературне запитання: назвіть твори, у яких мова йде про життя та діяльність Григорія Потьомкіна.
(В. Пікуль «Фаворит», Г. Данилевський «Потьомкін на Дунаї», М.Гоголь «Ніч перед Різдвом», О. Елісеєва «Лев кохає Катерину», «Потьомкін», Валишевський «Навколо трону», «Роман імператриці», Брикнер «Потьомкін», В. Лопатін «Найсвітліший князь Потьомкін», Н. Болотіна «Князь Потьомкін», Шагмагонов «Катерина Велика і Потьомкін в коханні і шлюбі, у боротьбі за Кубань і Крим», Йена «Потьомкін: фаворит і фельдмаршал»).

Завдання від координатора.
Згадай український алфавіт! Кожна літера стоїть під визначеним порядковим номером. Це допоможе вам розгадати підказку про наступний пункт нашої подорожі:
22, 15, 21, 11, 18, 32 10, 12 22, 15, 1, 21, 2,19,17 29,24,15,1,14.
2,12,16,33 15,19,16,19,6,33,10,33.
Відповідь: Скриню зі скарбом шукай біля колодязя.
Командний залік.
Координатор підраховує бали, заповнює таблицю командного та індивідуальних заліків, називає пароль – скриня.

ІІ зупинка. «Колодязь».
Гравців зустрічає агент-літературознавець, розповідає про письменників Херсонщини, загадує загадки, головоломки (5 балів).

Завдання від координатора.
Перед вами скриня з реквізитами. Яким літературним героям належать ці речі (за правильну відповідь – 5 балів).
Координатор підраховує бали, видає картки із зображенням пам’ятника Іллі Кулику, називає пароль – патріот.

ІII зупинка. «Пам’ятник І. Кулику».
Зустрічає агент-історик, розповідає про підпільний рух на Херсонщині в часи Великої Вітчизняної війни, ставить одне запитання (10 балів). За правильну відповідь гравці отримують бонусні картки із зображенням порохового складу.
Літературне питання: назвіть книжки, які розповідають про підпільний рух на Херсонщині. (3-4 книги).
Пароль – Січ.

IV зупинка. «Порохові склади».
Учасників зустрічає агент-козак, розповідає про Січі на території Херсонщини, козацькі звичаї, відродження козацтва у наш час (5 хв.), ставить одне запитання (10 балів).
Спортивне рухливе завдання (5 балів). За його виконання гравці отримують бонусні картки.
Літературне завдання: назвіть книги про козаків.
Координатор підраховує бали, видає картки із зображенням Катериненського собору, називає пароль – Катерина ІІ.

V зупинка. «Катериненський собор».
Учасники отримують завдання від координатора перед собором – кросворд «Славетні імена Херсона» (10 балів за кожну правильну відповідь у індивідуальний залік гравця), за правильні відповіді «квестери» отримують картки із зображенням Очаківських воріт.

Кросворд:
По вертикалі:
1. У якому стилі збудовано Катериненський собор? (Класицизм).
По горизонталі:
1. Чиє ім’я носить Херсонський академічний музично-драматичний театр? (М.Куліша).
2. Наша землячка, яка брала участь у 3-х олімпіадах. На її рахунку 18 олімпійських нагород зі спортивної гімнастики. Її ім’я занесене до Книги рекордів Гінеса. (Лариса Латиніна).
3. Славетний флотоводець, засновник Чорноморського флоту. Вдячні нащадки причислили його до святих. (Федір Ушаков).
4. Хто в Україні отримав титул «Мер-2009»? (Володимир Сальдо – мер Херсона).
5. Хто – єдиний із херсонських письменників – отримав Національну премію України ім. Т.Г. Шевченка? (Анатолій Кичинський).
6. Хто у 1898 р. заснував заповідник Асканія-Нова? (Ф. Фальц-Фейн).
7. З 1999 р. у Херсоні проходить театральний фестиваль «Мельпомена Таврії», ініціатором якого був Заслужений працівник культури України, директор Херсонського академічного музично-драматичного театру. (Олександр Книга).
8. Наш земляк-легкоатлет, багаторазовий олімпійський чемпіон, який першим у світі подолав 100-метрівку за 10 секунд (Валерій Борзов).
9. Назвіть ім’я херсонського дитячого письменника, прізвище якого – Боянжу. (Марк).

Учасники квесту заходять до собору, де їх зустрічає священик, розповідає про собор (5 хв.), ставить запитання команді (правильна відповідь – 10 балів).
Запитання від координатора: у радянські часи собор виконував іншу функцію, тут розташовувася музей. Який? (Музей атеїзму).
Координатор підраховує бали.
Координатор вручає гравцям свиток: «Гру завершено! Вітаємо! Ви успішно пройшли усі етапи квесту завдяки тому, що були справжньою командою. На знак дружності та єдності надуйте вісімнадцять повітряних кульок, прикріпіть до них літери, складіть із них речення (З Днем захисту дітей!) і крокуйте до стартового пункту «Очаківські ворота».
Учасники квесту, координатори та агенти зустрічаються біля Очаківських воріт, фотографуються разом на згадку.
На згадку учасникам гри залишаються також заслужені ними бонусні картки та окремі призи, отримані від агентів.
Після загального підрахунку балів проголошується команда-переможець, абсолютний переможець у особистому заліку отримує диплом та приз.

Правила квесту.
1. Усі учасники квесту діляться на ____ команд(и). Для того, щоб допомогти орієнтуватися у місті та знаходити найкоротший шлях до наступної зупинки, кожну команду супроводжує координатор.
2. Учасники квесту повинні дотримуватись правил гри, правил дорожнього руху, правил поведінки у громадських місцях. У разі їх порушення координатор може зняти команду з гри.
3. Напочатку гри команди отримують мапи квестової зони з позначенням зупинок, де на учасників чекають агенти з завданнями.
4. Для того, аби команда стала переможцем, треба першими пройти усі зупинки, виконати усі завдання агентів та координатора та якомога швидше дістатися фінішу.
5. Завдання від агента чи координатора квесту команда отримує лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті!
6. Окрім командного заліку, який фіксуватиме координатор, кожен гравець має можливість заробляти індивідуальні бали.
За кожну правильну відповідь гравець отримує бонусну картку в 10 або 5 балів, у залежності від складності та «ціни» запитання. Дозволяється користуватися допомогою перехожих, але тоді гравець втрачає 2 бали.
7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, вона має шанс «купити» підказку, виконавши творче завдання: придумати та намалювати крейдою на асфальті логотип квесту; розказати улюблений вірш чи уривок (кожен учасник!), придумати – по 1 реченню від кожного учасника – фантастичну оповідь і т. п.
8. Якщо команда не вкладається у час гри і не приходить у визначений термін до фінішу, то координатор припиняє гру та відводить команду до кінцевого пункту.



Оксана Розміровська,
завідувач відділом
Херсонської обласної бібліотеки для дітей

Немає коментарів: